سلامت اداری

تعریف مفهومی: منظور از سلامت اداری، نظام اداری سالم و به دور از بیماری فساد و انحراف از قواعد و مقررات اخلاقی اداری و قانونی است. وقتی نظام اداری به لحاظ شاخص­های فساد و تخلف اداری، در سطح پایین­تری باشد، سلامت اداری در سطح بالاتری قرار خواهد داشت. به عبارت ساده­ تر، هرچه فساد اداری و تخلف کم­تر باشد، سلامت اداری بیشتر است (سیف زاده، ۱۳۹۳).

منبع: سيف زاده،علي (۱۳۹۳). کاربرد روش پيمايش در سنجش سلامت اداري، فصلنامه دانش ارزيابي، ۲۰: ۸۵- ۱۰۸٫